Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az operalexikonok általában annyit említenek, hogy a Carment 1875. március 3-án mutatták be az Opéra Comique-ban - és innentől a beszámoló általában abba az irányba folytatódik, hogy nem volt egyértelműen sikeres az előadás… De hogy hogyan készültek a bemutatóra, milyen nehézségekbe ütközött a szereplők kiválasztása, arról nem szól a fáma.

0 Komment

Egy értelmetlen áldozat emlékére (Hévíz, 2013. december 24.)

Vajon mi nehezebb: jól ismert cselekményű operát "másként" elmesélni, vagy cselekmény nélküli oratóriumot színpadra állítani? Az előbbi esetre Kovalik Balázs színháztörténeti jelentőségű Fidelio-rendezése szolgáltatott példát (Magyar Állami Operaház, 2008): nem az opera sematikus cselekményét értelmezte több-kevesebb aktualizálással, hanem a mű fennkölt eszmeiségéhez fűződő mai viszonyunkat taglalta művészileg magasrendűen, sokoldalúan és nem kevés kritikai éllel (amit az értetlenkedők inkább észre sem vettek, semhogy szembesülniük kelljen vele).

Cigdem Soyarslan (Jemina), Kurt Streit (Lazarus)

0 Komment

2012-es adatok szerint világszerte 73 országban 50 millió embernek ugyanaz a programja Újév napján - bekapcsolják a rádiót vagy a televíziót, és vigyázó szemüket-fülüket Bécs felé fordítják, ahol európai idő szerint valamikor délelőtt elkezdődik a legendás Újévi Koncert.

0 Komment

Szilveszter lévén nem szeretnék túl komoly témába belefogni, így egy kicsit utánaolvastam a világ egyik legkedveltebb ráadásszámának, Rossini Macskaduettjének.

0 Komment

Mi történt 100 éve, 1913-ban a zongoramuzsikában? E kérdést járta körül Szabó Ferenc János "szalonja" a FUGÁ-ban.

A FUGA bejárata

0 Komment