AJÁNLÓ
 
00:00
2016. 10. 25.
Újabb évad, újabb MetronómTető. Immár hatodik alkalommal hallgathattunk kortárszenét a Corvin...
A bejegyzés folyatódik
 
00:00
2016. 10. 25.
Még mindig csütörtökök, még mindig Corvin Bar és még mindig ízig-vérig kortárs zenék,...
A bejegyzés folyatódik
 
00:00
2016. 10. 25.
Amikor először hallottam az akkor még készülődő kortárszenei sorozatról, bevallom, kicsit...
A bejegyzés folyatódik
 
00:00
2016. 10. 25.
A MetronómTető néven futó kortárszenés beszélgetős sorozat következő vendégei Seleljo...
A bejegyzés folyatódik
 
00:00
2016. 10. 25.
Május 26-án már negyedszer volt MetronómTető a Corvin Barban. És ahogy elnézem, messze nem...
A bejegyzés folyatódik
Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Október 27-én, azaz most csütörtökön igazi különlegesség fül- és ezúttal szemtanúi is lehetnek, akik ellátogatnak a Corvin Barba. A Belinszky Anna és Mona Dániel által moderált, immár hetedik alkalommal megrendezésre kerülő MetronómTető következő vendége Szűcs Péter klarinétművész lesz, aki hangszerére és elektronikára írt műveket játszik majd, melyek mondanivalójának kifejezését esetenként videó installációk is segítik.

Metronóm MetronómTető Corvin Club Belinszky Anna Mona Dániel Szűcs Péter Kedves Csanád Bolcsó Bálint Wettl Mátyás Luigi Ceccarelli Szigetvári Andrea Stewart Collinson Zarándy Ákos Peternák Zsigmond Jacob Ter Veldhuis

 

Ilyen például Wettl Mátyás Eva’s awakening című darabja, melyben a zeneszerző filmre vette saját barátnője ébresztgetését, majd az elkészült képi anyag alá a mozdulatokat pontosan lekövető zenét komponált csupán klarinéthangokból és effektusokból. Egy, a 2015-ös Cannes Art Film fesztiválon 2. díjat nyert alkotás, a Szigetvári Andrea és Stewart Collinson koprodukciójából született Transitus Angeli, illetve egy ősbemutató, Kedves Csanád és Peternák Zsigmond Gainetik című darabja is elhangzik majd. Kedves Csanád egy másik kompozíciójával is képviselteti magát az esten: Radioaktív gondolat című, az eseményt nyitó művében egy örmény népi hangszer, a duduk hangjának klarinéton való reprodukálását követeli meg előadójától. Ezt a koncerten elektronikán közreműködő Bolcsó Bálint darabja, a Passacaglia követi, mely a Stockhausen által komponált In Freundschaft sorozat különböző verzióihoz hasonlóan próbálja kihasználni a klarinétos játék közbeni mobilitását.

Ezúttal nemcsak magyar szerzők, hanem a repetitív zene két európai képviselőjének egy-egy művét is meghallgathatjuk a MetronómTetőn. Luigi Ceccarelli Birds című alkotása, valamint a koncertet záró Jacob Ter Veldhuis-mű, a Grab it! egyaránt átlépi a hagyományos minimalizmus kereteit. E darabokban ugyanúgy találunk jazzből és popzenéből ismert harmóniai és dallami fordulatokat, mint madárhangokat vagy éppen afroamerikaiak rappelését. A programban helyet kapott Zarándy Ákos meglehetősen barbár hangzású kompozíciója, a Ritratto di Péter Szűcs is, mely kifejezetten a fellépő művész számára íródott.

Metronóm MetronómTető Corvin Club Belinszky Anna Mona Dániel Szűcs Péter Kedves Csanád Bolcsó Bálint Wettl Mátyás Luigi Ceccarelli Szigetvári Andrea Stewart Collinson Zarándy Ákos Peternák Zsigmond Jacob Ter Veldhuis
Szűcs Péter
 

A 20 órakor kezdődő és körülbelül 60 perces koncert után a MetronómTető szokásai szerint ismét beszélgetés veszi majd kezdetét, ahol a közönség felteheti a konkrét darabokkal vagy a műfajjal kapcsolatos kérdéseit akár Szűcs Péternek, akár a jelenlévő alkotóknak, akik ezúttal Kedves Csanád, Bolcsó Bálint, Szigetvári Andrea, Zarándy Ákos és a Gainetik című darab vizuális részének alkotója, Peternák Zsigmond lesznek. A beszélgetést tovább színesítik a szép számmal megjelenő zenész- és komponista-kollégák is, akik segítik egy-egy kérdés több oldalról való megvilágítását.

További részletek az esemény Facebook-oldalán találhatók.

Playliszt

1 Komment