AJÁNLÓ
 
10:12
2014. 05. 01.
Valaha taxisofőrök, misztikusok vagy ornitológusok voltak. Sőt mi több, egyikőjük még miniszterelnökként...
A bejegyzés folyatódik
 
10:12
2014. 05. 01.
Holnap kezdetét veszi a több mint egy héten át tartó VI. Nemzetközi Nyári Zenei Fesztivál...
A bejegyzés folyatódik
 
10:12
2014. 05. 01.
Régóta tartozom már ezzel a beszámolóval. A świdnicai Bach-fesztivál zászlóshajója, a...
A bejegyzés folyatódik
 
10:12
2014. 05. 01.
Kyle Macdonald a classicfm.com-on megjelent kottapéldáit ajánljuk ma minden érdeklődő figyelmébe....
A bejegyzés folyatódik
 
10:12
2014. 05. 01.
Aki augusztus 5-én késő délután és este is az Auer Hegedűfesztivál koncertjeit választotta,...
A bejegyzés folyatódik
Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az 1920-as évek amerikai avantgárd zenei vonulatát három szerző képviselte: Aaron Copland, Henry Cowell és mai cikkem főszereplője, Ruth Crawford Seeger (1901-1953).

 

Seeger az ultramodernisták közé tartozott. Húszas éveiben Szkrjabin hatására atonális, azaz hangnem nélküli darabokkal próbálkozott. 1931-ben komponált vonósnégyese hatalmas elismerést kapott. Technikájára Schönberg gyakorolt nagy hatást, jóllehet személyesen mindössze egyszer találkoztak Németországban, ahol Seeger, mint Guggenheim-ösztöndíjas tanulhatott. Ő volt az első nő, aki elnyerte ezt az ösztöndíjat.

De, ahogy mondani szokás, mi mégsem ezért szeretjük, hanem az amerikai népzene újrafelfedezésére való törekvéseiért.

Carl Sandburg költővel karöltve népdalfeldolgozásokat készített, később pedig John és Alan Lomax népdalgyűjtőkkel együtt az amerikai folklór újjáélesztésében játszott kulcsszerepet. Számos átiratot és feldolgozást tett publikált azzal a céllal, hogy az amerikai népzenét felhasználják a gyermekek zeneoktatásában. 

Playliszt

0 Komment