Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért lényeges, hogy egy előadóművész folyékonyan beszéljen a zenei stílusok nyelvén és felfedezze a különböző stílusok közti kölcsönhatásokat? Miért játszik egy "Liszt-játékos" Gershwint és kortárs műveket, és milyen szerephez jut Schumann Gyermekjelenetek sorozata egy zeneakadémiai szólóest műsorán? Balog Józseffel közelgő zeneakadémiai koncertje kapcsán beszélgettünk.

Balog József Zeneakadémia Belinszky Anna
Balog József

0 Komment

Újabb évad, újabb MetronómTető. Immár hatodik alkalommal hallgathattunk kortárszenét a Corvin Barban és az élmény még mindig magáért beszél. Az underground-érzés, kortárszene és a szerzőkkel folytatott kötetlen beszélgetés izgalmas egyvelegét ez alkalommal a fuvola tette teljessé.

MetronómTető Metronóm Fuvolamaraton Corvin Bar Matuz Gergely Bán Annamária Détári Anna Kanyó Dávid Nagy Ákos Baráth Bálint Bánkövi Gyula Gyöngyössy Zoltán Matuz István Belinszky Anna Mona Dániel

0 Komment

Homoszexuális volt-e Schubert, és mi köze ennek a zenetudományhoz? Hogyan épült fel és milyen ágai vannak ma a Schubert-biznisznek? Napjaink legkorszerűbb Schubert-életrajzának szerzője, Christopher H. Gibbs, a Bard College professzora többek között arról is beszélt, mit jelent számára a "nyilvános zenetudomány", és miért számított Schubert szexi kutatási témának a nyolcvanas-kilencvenes évek Amerikájában.

Christopher H. Gibbs Franz Schubert Bard Music Festival Belinszky Anna
Franz Schubert (Wilhelm August Rieder ábrázolása)

0 Komment

Még mindig csütörtökök, még mindig Corvin Bar és még mindig ízig-vérig kortárs zenék, szerzők, muzsikusok. Szeptember 15-én folytatódik a MetronómTető, ezúttal a fuvola kerül középpontba.

Metronóm MetronómTető Corvin Bar Fuvola Fuvolamaraton Nagy Ákos Matuz Gergely Belinszky Anna Mona Dániel Gyöngyössy Zoltán Baráth Bálint Bánkövi Gyula Matuz István Bán Annamária Détári Anna Kanyó Dávid Szűcs Péter

0 Komment

Miért rejt komoly veszélyeket a zongorakíséret elnevezés, és miért nem csak ego-kérdés, milyen szerepet kap egy kamaraműben a zongora? Mitől válik ideális formációvá a zongoratrió, és hogyan valósulhat meg benne a teljes demokrácia? Fejérvári Zoltánnal a zongora kamarazenében betöltött szerepéről és a Kaposfesten kapcsán Brahms H-dúr triójának különleges, korai változatáról is beszélgettünk.

Fejérvári Zoltán Belinszky Anna
Fejérvári Zoltán (fotó: Felvégi Andrea)

0 Komment