Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Büszke lehet Magyarország Komlósi Ildikóra, aki drámai hangjával és emlékezetes szerepformálásával meghatározó képviselőjévé vált A kékszakállú herceg vára külföldi sikerének. A mezzoszoprán énekesnőt a Kékszakállú Juditjának legavatottabb megtestesítőjeként tartják számon a világban, eddig 161 előadáson énekelte el a szerepet, többek között egymás után három estén a milánói Scala évadnyitó hangversenyén. Csak a Veronai Aréna színpadán több mint 40 előadás alkalmával bújt Carmen, Amneris és Azucena szerepébe Franco Zeffirelli rendezésében. Sokak örömére Komlósi Ildikó a magyar közönségnek is sok időt szentel, és hazahozza azt a kimagasló színvonalat, amelyet egyébként a Metropolitan Operában hallani. Miután a világban számos szakmai elismeréssel díjazták már, munkáját itthon a legmagasabb állami kitüntetéssel ismerték el.

Komlósi Ildikó A kékszakállú herceg vára Aida Operaház MET Veronai Aréna Tóth Áron

0 Komment

Emmanuel Chabrier, a kiváló francia wagneriánus zeneszerző művei közül elsőre talán az España című zenekari rapszódia juthat eszünkbe. Más? Nemigen. Maurice Ravel À la manière de Chabrier című zongoradarabja mutatja, hogy egykor mennyire ismert volt a francia szerző és manírjai, napjainkban azonban a ritkán játszottak közé tartozik. Pedig csak a zenés színpad számára 11 művet alkotott, köztük egy befejezetlen, Hunyadi Jánosról szóló négyfelvonásos operát (Jean Hunyade). Ezek között negyedikként foglal helyet a L'Étoile című háromfelvonásos vígopera, melyet 1877. november 28-án játszottak először Párizsban, Offenbach színházában, a Bouffes-Parisiens-ban. A műből egyetlen teljes felvétel létezik, melyet 2016-ban újra kiadott a Warner Music az Erato márka The Home of Opera sorozatában.

Emmanuel Chabrier Lyoni Nemzeti Operaház Sir John Eliot Gardiner lemezrecenzió Szabó Ferenc János
Chabrier Henri Fantin-Latour Autour du piano című festményének részletén

0 Komment

2016. február 6-án először lépett fel az Operaházban az a világhírű spanyol tenorista, aki az elmúlt évtizedek egyik legnépszerűbb operaénekeseként és a Három tenor egyik tagjaként milliókhoz vitte közelebb a komolyzenét.Noha Plácido Domingo több alkalommal járt már hazánkban, az Operaház színpadán csak most hallhatta őt először a magyar közönség.

Plácido Domingo Operaház Shakespeare Estély Tóth Áron
Plácido Domingo (fotó: Nagy Attila)

1 Komment

Brecht-Weill Háromgarasos operájának (1928) rendhagyó produkciójával ünnepelte - "új operaházként" való működésének - tízéves jubileumát a bécsi Theater an der Wien. A szerepeket a szokásoktól eltérően nem Thália papjai játszották, hanem valódi operaénekesek. Csak Penge Mackie-t alakította igazi (bár zeneileg is képzett) színész: a Rex felügyelő-tévésorozatból nálunk is sztárként ismert Tobias Moretti. A teljes színházi élményt nyújtó előadás brechti iróniájáért Keith Warner rendezése, az eredeti Weill-partitúra autentikus megszólaltatásáért - a Klangforum Wien élén - Johannes Kalitzke vezénylete szavatolt.

"A hangszerelés tereli rá leginkább a figyelmünket Weill zenéjének értékére; annyira okos, hogy az az érzésünk: Weillnek nincs is szüksége több vagy más hangszerre" - mondja a rendező Keith Warner, hozzátéve: "Mindig is úgy véltem, hogy Kurt Weill zenéje fantasztikusan eredeti. Nem tudom, annyira sokkoló-e is, mint például Stravinsky bármelyik műve, de legalább olyan fantasztikus. Persze, hogy Brecht minden idők egyik legnagyobb drámaírója, de ez a darabja nem kis részben annak a ténynek köszönheti a hírnevét, hogy Weill ennyire különleges zenét komponált hozzá. Minden egyes song annyira fülbemászó, mint egy jó Broadway-darabban. Azon kapjuk magunkat, hogy egész nap dúdoljuk őket, miközben mindegyik különleges, és bizonyos, hogy 1928-ban egytől-egyig letaglózta a közönséget."

Koldusopera Háromgarasos opera Theater an der Wien Bertolt Brecht Kurt Weill Keith Warner Johannes Kalitzke Tobias Moretti Angelika Kirchschlager Florian Boesch Markus Butter Nina Bernsteiner Anne Sofie von Otter Mesterházi Máté
Bertolt Brecht (1898 - 1956) és Kurt Weill (1900 - 1950)

0 Komment

Operavizsga-fesztiválra készül a Zeneakadémia: a héten az intézmény saját félévi operavizsgája mellett két külföldi egyetem előadásait látja vendégül. Az eseményről Almási-Tóth Andrást kérdeztük.

Almási-Tóth András Operavizsga-fesztivál Zeneakadémia opera Csajkovszkij Lustyik Ákos Pintér Bence Universität der Künste Errico Fresis Guildhall School of Music & Drama Bóka Gábor
Almási-Tóth András

0 Komment

HTML