Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért ájulnak el rögtön a zeneszeretők és a taxisofőrök is, ha Stradivarit hallanak? Hogyan képes egy márka évszázadok óta vezető szerepben fennmaradni a piacon? Hatással van-e a virtuózok játék közben hullajtott verejtéke a hegedű anyagának szerkezetére? Miért nem tárolják a milliárdos Stradivari-tulajdonosok zárt széfekben a hangszereiket?

Stradivari Kaposfest Nagyváry József Baráti Kristóf Eduard Wulfson Kirill Troussov Julien Quentin Belinszky Anna

2 Komment

Júniusban a Tündérkirálynő címszereplőjeként láthattuk az Operaházban, júliusban Takács-Nagy Gábor vezényletével énekelte Mozart c-moll miséjének szoprán szólóját a svájci Verbier Fesztiválon, a Hungaroton stúdiójában pedig nemrég Debussy dalait vette lemezre. A Kaposfesten - ahol Debussy, Ravel, Monteverdi és Marini műveit szólaltatja meg - egy kávé mellett a választott műsorról, a fesztiválon elhangzó dalokhoz fűződő személyes kapcsolatáról beszélgettünk.

Baráth Emőke Fejérvári Zoltán Kaposfest Belinszky Anna
Baráth Emőke (fotó: Raffay Zsófi)

0 Komment

A Liszt Ferenc téri főépület újranyitása óta gyakran hallhatunk művészeket, tanárokat, diákokat beszélni arról, mennyire megváltozott a Zeneakadémia atmoszférája. Legtöbben a pezsgő életet, a termekből kiszűrődő zenét, a mindenki számára nyitott órákat, a szabadon látogatható próbákat, vagy a társasági élet valaha egyik legfontosabb színterének számító márványpultok szabadságát hiányolják. "Kár, hogy a régi jó dolgokból nem maradt semmi." - gondolhatnánk. A Fesztiválakadémia azonban bebizonyította, hogy igenis, van élet a Liszt Ferenc téri zenepalota falai között.

Fesztiválakadémia Festival Academy Budapest Zeneakadémia Kokas Katalin Kelemen Barnabás José Gallardo Vilde Frang Kocsis Zoltán Fazekas Gergely Bősze Ádám Fenyő László
Pillanatkép Kelemen Barnabás mesterkurzusáról (fotó: Krizsik András)

0 Komment

Varietas delectat, azaz a változatosság gyönyörködtet - a Fesztiválakadémia nyitókoncertjének ajánlójaként is olvasható mondat akár mottója is lehetne a rendezvény első estéjének. Hogy rögtön előre szaladjak, a Fesztiválakadémia művészeinek igaza volt: Veress Sándor, Schumann, Kreisler, Purcell és Sosztakovics művei tökéletesen megférnek egymás mellett. És nemcsak megférnek, de közelségük olyan izgalmas színeket és frissességet kölcsönöz egymásnak, amely csak a legkülönlegesebb koncertprogramok sajátja.

Fesztiválakadémia Festival Academy Zeneakadémia Kokas Katalin Kelemes Barnabás Kelemen Kvartett Vilde Frang José Gallardo Anna Reinhold Thomas Dunford James Boyd Nicolas Altstaedt Kocsis Zoltán Fenyő László Homoki Gábor Rohmann Ditta Fejérvári Zsolt Maxim Rysanov Belinszky Anna
A Kelemen Kvartett és José Gallardo a Fesztiválakadémia nyitókoncertjén

0 Komment

Áll egy kottalap a londoni Royal Academy of Music Yehudi Menuhin-emlékkiállításán, melyen egy Bach-hegedűszonáta részlete található. A nyomtatott oldalt kiegészítik Menuhin ceruzás bejegyzései, melyek egy zenei frázis ívét, egy ujjrendet vagy épp egy vibrato szélességét rögzítik. Az előadó interpretációja ölt testet szürke grafit formájában. Az a kutató és értelmező munka, mely a bejegyzésekben tükröződik, hosszú ideje hozzátartozik az előadóművészethez. Napjainkban azonban a kotta helyett használt iPadeknek és laptopoknak köszönhetően új fegyverek kerültek az elhivatott zenészek kezébe.

0 Komment