Haussmann nagy pillanata
2014 12 24. 09:30 - playliszt
Elias Gottlob Haussmann sok festményt alkotott, ezek közül egyet mindenki ismer. Íme, Johann Sebastian Bach 1746-ban.
Playliszt
Megfagyott az angol hidegvér
2014 12 22. 09:30 - playliszt
Az Aquinas Zongoratrió csellistájának, Katherine Jenkinsonnak fellépése volt a múlt héten a londoni Oriental Clubban.
Ez a klub egyike London megkövült helyeinek, ahová csak egy jelentős összeg befizetésével lehet bekerülni, és ahol egy rakás, évtizedek óta változatlan szabály gondoskodik arról, hogy a matuzsálemi korú tagok különlegesnek érezzék magukat. Katherine pedig, legnagyobb rémületére, áthágta az egyik szent regulát.
Csak lazán!
2014 12 19. 09:30 - playliszt
A legenda szerint Reiner Frigyes Richard Strauss Till Eulenspiegel vidám csínyjei című szimfonikus költeményének főpróbáján észrevette, hogy az első kürtös helyén nem ugyanaz ül, mint akit addig ott látott.
Zsigeri húrok
2014 12 18. 09:30 - playliszt
A Concerto Budapest Dvořák- és Csajkovszkij-műsorral lépett a Zeneakadémia pódiumára. A vendégszólista a nagyszerű angol gordonkaművész, Steven Isserlis volt.
A hagyományos koncert-koreográfiát felülírva a hangverseny mindjárt egy versenyművel, Antonin Dvořák h-moll gordonkaversenyével kezdődött, Steven Isserlis éppen most megjelent szórakoztató zenetörténetének címét kiforgatva: belecsaptak a lecsóba.
Todor Zsivkov visszatért!
2014 12 17. 09:30 - playliszt
Hetven év után ismét játsszák Budapesten Weber remekét, A bűvös vadászt
Katharina Wagner Lohengrin-rendezése (2004) óta nem láttunk a Magyar Állami Operaházban, pontosabban az Erkel Színházban ennyire direkten politikus előadást. Zsótér Sándor, a mai magyar színházi élet lassacskán atyamesterré avanzsáló fenegyereke Carl Maria von Weber (1786 - 1826) örökifjú remekművét, A bűvös vadászt "értelmezte" számunkra. Tíz éve - európai uniós csatlakozásunk idején - Richard Wagner hattyúlovagos "Romantische Oper"-je (1850) szolgált ürügyül arra, hogy átérezzük az új kelet-közép-európai demokráciák születési kínjait. Most, egy évtized múltán a német nemzeti romantika ikonja, a Der Freischütz (1821) vált "abúzus" áldozatává, hogy a rendező az úgynevezett rendszerváltás egyre nyilvánvalóbb sikertelenségével szembesíthessen minket. A zenei színvonal - Halász Péter főzeneigazgató érdemeként - magas, a színre állítás - bár nem éppen kényszerítő erejű, de legalábbis - elgondolkodtató. Ajánlatos gyorsan megnézni, mert hamar lekerülhet a műsorról (ha mondandóját fölfogják a hatalmasok) - amiként az Katharina Wagner Lohengrinjával is történt…