Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A Zeneakadémia talán legjobb újítása a "tematikus nap": egy-egy előadót nemcsak egy koncert erejéig hívnak meg, hanem előtte lehetőséget biztosítanak a hallgatóságnak és a(z örök) fiataloknak, hogy valamilyen módon betekintést nyerjenek a nagy művész világába. Ősszel - elsőként - a Holland Baroque Society szerepelt ily módon: ők a hangversenyt megelőző este zenekari workshopot tartottak, illetve engedélyezték a próbájukon való részvételt. Május 18-án Jordi Savall vendégeskedett Budapesten, aki az esti koncert délelőttjén nyilvános mesterkurzuson tanított.

(fotó: Molina Visuals)

0 Komment

És most nem a Zeneakadémia ősszel induló kamarazene fesztiváljának alcímére gondolok, hanem arra, hogy a Concerto Budapest múlt hétvégi hangversenyén (pontosabban hangversenyein) két szerző egy-egy műve csendült fel: az első félidőben egy első - bár a megjelenés dátuma miatt másodiknak nevezett -, a másodikban vagy, ha úgy tetszik, utolsóban pedig egy utolsó. A két szerző Chopin és Beethoven…

Keller András, Khatia Buniatishvili és a Concerto Budapest (fotó: Benkő Sándor)

0 Komment

A Zeneakadémia legfelső emelete, a Kupola egykoron - boldogult akadémista koromban - nagy dolgok szem- és fültanúja volt. Ha az esti órákban már nem tanteremként vagy énekkari próbateremként funkcionált, a kísérletező kedvű akadémisták előszeretettel itt prezentálták aktuális mániájukat, a zongorista például olyan darabokat hozott ide, amit a főtárgy vizsgára "nem mert volna"; a zeneszerző pedig itt végre akcióművésszé válhatott. Úgy emlékszem, hogy a Kupola abban az időben nem is volt hivatalos koncerthelyszín. Az elmúlt hét szombatján némi izgalommal kapaszkodtam fel az ötödik (?) emeletre. Amióta ugyanis megnyílt a felújított Akadémia, ilyen magasra még nem merészkedtem. A kupolatérre rá se lehetett ismerni, ami - óh, nosztalgia - azért egy kicsit fájt.

forrás: zeneakademia.hu

0 Komment

A Kobajasi-hatás nemcsak a zeneszerető közönség, de a komolyzenétől idegenkedők számára sem ismeretlen jelenség. Ezt a hatást élhettem át testközelből a Nagyteremben, ahol Kobajasi a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarával Csajkovszkij Vonósszerenádját próbálta (énekelte, táncolta, játszotta, vezényelte és alkotta újra…). A próba után a VII. szimfóniáról, Magyarországgal való kapcsolatáról és a karmesterek felelősségéről is beszélgettünk.

Kobajasi Kenicsiró és Ménesi Gergely a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarával (fotó: MTI)

0 Komment

A következő évad fellépői és bérletkínálata mellett az intézmény 140 éves fennállását ünneplő eseménysorozatát és legújabb reklámfilmjét is bemutatták a Nagyterem pódiumán megrendezett sajtótájékoztatón.

0 Komment

HTML