AJÁNLÓ
 
09:30
2014. 03. 17.
Valaha taxisofőrök, misztikusok vagy ornitológusok voltak. Sőt mi több, egyikőjük még miniszterelnökként...
A bejegyzés folyatódik
 
09:30
2014. 03. 17.
Holnap kezdetét veszi a több mint egy héten át tartó VI. Nemzetközi Nyári Zenei Fesztivál...
A bejegyzés folyatódik
 
09:30
2014. 03. 17.
Régóta tartozom már ezzel a beszámolóval. A świdnicai Bach-fesztivál zászlóshajója, a...
A bejegyzés folyatódik
 
09:30
2014. 03. 17.
Kyle Macdonald a classicfm.com-on megjelent kottapéldáit ajánljuk ma minden érdeklődő figyelmébe....
A bejegyzés folyatódik
 
09:30
2014. 03. 17.
Aki augusztus 5-én késő délután és este is az Auer Hegedűfesztivál koncertjeit választotta,...
A bejegyzés folyatódik
Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egy ismerősöm mondta egyszer, hogy ha szociológiát tanulna, biztos abból írná a szakdolgozatát, hogy manapság az újságok mindent tíz lépésben oldanak meg - a házassági problémáktól egészen az öbölválságig. Ez a trend elérte a zeneipart is, az interneten ugyanis megtalálható az online karmester akadémia, amelyik hét hasznos tanáccsal szolgál a dirigenseknek.

1. A vezénylés gyakran meglehetősen egyoldalú folyamatnak tűnik – vagy a karmester irányítja a zenekart, vagy esetleg az ellenkezője, azaz a zenekar húzza maga után a Maestrót. Ne feledd: minél jobbak a zenészek és minél jobb a dirigens, annál inkább működik a párbeszéd közöttük. Ahogy hat egyik a másikra, egyre izgalmasabb lesz az eredmény a hallgató számára.

2. Sok dolog ellentmond az ösztönöknek. Például, ha kapsz egy olyan próbarendet, amelyik kimondottan nagylelkűen bánik az idővel, ennek ne örülj, sőt, inkább aggódj! Mert alighogy nekiállsz próbálni, vagy drasztikusan lerövidítik az időt, vagy ráeszmélsz, hogy a próbafolyamat minden másodpercére kínosan szükség van… vagy ami még inkább valószínű – mind a két lehetőség egyszerre lesz jelen!

3. Mi úgy szolgáljuk a zenét és a zenészeket, hogy megértjük a muzsika mechanizmusait, fizikai aspektusait és lelki folyamatait – és ezen kulcsokkal felszerelve megértjük, hogy miről szól és mitől szól igazán jól. Így tehát a kritikus figyelem és analizálás képessége rendkívül fontos. De ne feledd: aki folyton panaszkodik, az kritikus, nem pedig karmester!

4. A jó zenekarok nem feltétlenül érzik szükségét, hogy minden jöttmentnek megmutassák magukat. Ha tudni akarod, mire képes az együttesed, először bizonyítanod kell, hogy érdemes vagy rá.

5. Hogy miért érdemes már az első próbán megszakítás nélkül végigjátszani a darabot? Hogy legyen néhány épkézláb gondolatod róla, ha esetleg áramszünet keletkezne a szünetben…

6. Sokan hiszik, hogy a sikeres interpretáció egyetlen titka a muzsika, pedig az előadás technikai részletei kulcsfontosságúak a zenei képzelet igazi szárnyalásához.

7. Sose mondd a zenészeknek, hogy játsszanak kifejezően. A karmester dolga, hogy ehhez megteremtse az alapokat. Ha jól csinálod, az expresszív muzsika csodálatos módon magától megszületik.

(forrás: www.conductorsacademy.org)

Playliszt

0 Komment