AJÁNLÓ
 
23:03
2015. 04. 12.
Március 15-e tiszteletére a zenei élet kiválóságai közül előadóművészeket, zeneszerzőket,...
A bejegyzés folyatódik
 
23:03
2015. 04. 12.
Klasszikus zenei fesztiválok és maratonok virágkorát éljük. A "ha már lúd, legyen kövér"...
A bejegyzés folyatódik
 
23:03
2015. 04. 12.
Mi motiválhat valakit arra, hogy Bach összes orgonaművét megszólaltassa, és hogyan valósulhat...
A bejegyzés folyatódik
 
23:03
2015. 04. 12.
Liszt Ferenc születésének 205., halálának 130. évfordulójának alkalmából rendezi meg újra...
A bejegyzés folyatódik
 
23:03
2015. 04. 12.
A Billentyűs és Akkordikus Hangszerek Tanszékének vezetőjével, Dráfi Kálmánnal beszélgettünk...
A bejegyzés folyatódik
Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Fassang László egy „teljesen hagyományos” orgonahangversenyt ígért április 11-ére, szavát azonban csak részben tartotta – a mi legnagyobb örömünkre. 

Fassang László (fotó: mupa.hu)
 

 

Szólóestjének első részében egy Frescobaldi és egy Grigny-mű mellett elhangzott Bach h-moll prelúdium és fúgája, illetve egy koncerteken igen ritkaságszámba menő darab, A fúga művészetének befejezetlen contrapunctusa. Fassang magas szintű precizitással keltette életre az egymásba fonódó szólamokat – meg is feledkeztem abbéli aggodalmamról, hogy hogyan fog véget vetni a befejezetlen műnek, amikor a lehető legváratlanabb pillanatban elhallgatott az orgona, kialudtak a fények, kikapcsoltak a vetítők, a közönség ijedten felszisszent… majd a sötét csöndben megszólaltak Liszt B-A-C-H – prelúdium és fúgájának kezdőhangjai.

A drámai első rész után Fassang többek között Dupré, Messiaen, és Vierne műveivel bizonyította ismét, hogy a francia orgonamuzsika szakavatott előadója, majd három közönség által megszavazott Bach-mű következett. A koncert zárása volt az est csúcspontja: két fantasztikus improvizáció a nézők által javasolt témákra.

Hózsa Zsófia

0 Komment