Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Október 31-én a hazánk egyik legizgalmasabb kamarazenei formációjaként működő Budapest Saxophone Quartet a fiatal énekes generáció egy rendkívüli szopránjával, Szemere Zitával ad közös koncertet a Zeneakadémián. Alig egy éve ismerik egymást, mégis különleges összhangban működnek együtt. Szemere Zitával és Szepesi Bencével művészi kapcsolatukról és a közelgő koncert kulisszatitkairól beszélgettünk. Időközben a hangverseny másik szólistája, Kanyó Dávid fuvolaművész is csatlakozott a beszélgetéshez, aki a Zeneakadémián elhangzó fuvolaművekről árult el részleteket.

0 Komment

Kopp-kopp. KoppKopp. KopKopp. KoKopp. KKopp. Kopp. Kopp.

Steve Reich Amadinda Ütőegyüttes Rácz Zoltán UMZE Kamaraegyüttes Kelemen Kvartett Mali Emese Balog József Zeneakadémia Németh Zsombor

0 Komment

Kinek és miért jut eszébe Beethoven zenéjét jazz és pop elemekkel vegyíteni? Hová tűnt a klasszikus zenéből az improvizáció, és mihez kezdene egy jazz trióval Beethoven, ha ma élne? Beethoven-művek jazzfeldolgozásait tartalmazó új lemezük és közelgő zeneakadémiai koncertjük kapcsán Sárik Péterrel beszélgettünk.

Sárik Péter Sárik Péter Trió Zeneakadémia Belinszky Anna
Sárik Péter

0 Komment

"…a clavecint [csembalót] a maga idejében aligha hurcolták koncertpódiumra; ez a vékonyhangú szerszám specialiter kamarahangszer volt, melyet csak kamarában, azaz szobában használtak. Ha tehát valaki azt kifogásolja, hogy a kamarának teremmé való bővülésével a hangzás is arányosan megnövekedett, kifogásait azzal kellene kezdenie, hogy a tér bővítését helytelenítse, amivel azt nyilatkozná ki, hogy Rameau, Couperin, Scarlatti és Bach nem valók hangversenyterembe."

Nagyot fordult a zenei világ Bartók Béla 1912-ben megjelent "Clavecinre írt művek előadása" című cikke óta. Mára a 20. század közepén létrejött historikus előadói gyakorlat, és ennek folyományaként a korhű hangszerek használata nemcsak polgárjogot nyert, hanem úgyszólván kötelező lett; így manapság inkább az okoz feltűnést, ha valaki arra vállalkozik, hogy nyilvános hangversenyen barokk műveket csembaló helyett zongorán szólaltat meg. A Zeneakadémia "Összkiadás élőben" című hangversenysorozatának 2016. október 2-i koncertjén ráadásul Johann Sebastian Bach eredetileg nem is egy, hanem rögtön két-, három- és négy csembalóra írt versenyművei szerepeltek.

Johann Sebastian Bach Szokolay Balázs Dani Imre Lajkó István Szőke Diána Tfirst Péter Liszt Ferenc Kamarazenekar Zeneakadémia Németh Zsombor
Szőke Diána, Dani Imre, Lajkó István és Szokolay Balázs

0 Komment

Nagyon nem mindegy, hogyan interpretálja egy pianista a zongorairodalom legnépszerűbb darabjait. Ha ugyanúgy, mint ahogy ezer előadás miatt a fülünkben van, epigon, esetleg még unalmas is. Ha önkényesen újít, magamutogató ripacs. Pietro De Maria, az Anda Géza Zongoraverseny 1994-es győztese megtalálta saját egyéni, újat mondó hangját. Az Anda Géza Fesztivál második koncertjén, október 8-án a Zeneakadémia Solti Termében Chopint, Ligetit, Lisztet és néhány meglepetést játszott.

Anda Géza Fesztivál Pietro De Maria Zeneakadémia Mona Dániel
Pietro De Maria (forrás: festivalpianistico.it)

0 Komment