Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kis templom, Bach-csellószvitek, barokk csellószonáták, historikus előadás és az öthúros hangszer - ez történt Świdnicában július 28-án és 29-én.

0 Komment

Tegnap végre megérkezett a Playliszt Świdnicába. Minek? Hogy tudósítson a XVI. Świdnicai Bach-fesztiválról.

0 Komment

A nyári uborkaszezonban is érdemes emlékeznünk Európa legnagyobb fesztiválja, a Bécsi Ünnepi Hetek múlt havi, kiemelkedő eseményére: a német színház "rettenetes asszonya", Andrea Breth Bartók Béla operáját, A kékszakállú herceg várát (1911) rendezte meg a Theater an der Wien-ben azzal a színházi kifejezőerővel, amelyben e remekműnek csak ritkán van része. Juditot a kiváló francia mezzoszoprán, Nora Gubisch alakította, aki Breth máig emlékezetes - Nikolaus Harnoncourt vezényelte -, grazi Carmen-rendezésének (2005) címszereplője is volt. A Kékszakállút Bretz Gábor énekelte olyan szép hanggal és attraktív színpadi jelenléttel, hogy hajlamosak vagyunk kijelenteni: ő nemcsak hogy ma talán világviszonylatban is e szerep leghitelesebb alakítója, hanem a mű százéves hazai történetében is az egyik legkiemelkedőbb Kékszakállú. A posztimpresszionista Bartók-partitúrát a Gustav Mahler Jugendorchester remek fiatal muzsikusai izzították fel mesterük, Kent Nagano lenyűgözően intenzív vezénylete alatt.

Az igazsághoz tartozik, hogy a Bartók-egyfelvonásos után, az est második felében Andrea Breth jócskán próbára tette a közönség türelmét. Akik azonban nem restelltek a félelmetesen okos rendezőnővel tartani erre a lelki kalandra, azok nem mindennapi katarzist élhettek át a Theater an der Wien több mint kétszáz éves (Beethovent is látott!) nézőterén. Ám erről majd később. Merthogy türelmünk próbatétele már A kékszakállú herceg vára elején elkezdődött…

"Haj regö rejtem…"

0 Komment

Zenei guruk, figyelem!

Egy zenei blogger, Emily Hogstad nemrég állította össze 10 kérdést tartalmazó zenei kvízét. Egyedülálló lehetőség, hogy mindenki megtudja, mekkora kocka is valójában, ha zenéről van szó. Egyet elárulhatunk: annak, aki tudja, hogy mit takar a három "B", vagy nem hangzik ismeretlenül Copland vagy Messiaen neve, könnyű dolga lesz.

Íme a KVÍZ. Hajrá!

Playliszt

0 Komment

Bruckner 4. "Romantikus" szimfóniájának egykor Mahler tulajdonában álló, saját bejegyzéseivel ellátott partitúrája a New York-i Filharmonikusok Digitális Archívumának egyik legfontosabb darabja. Mahler ezt a kottát a darab 1910. március 30-i bemutatójához kapcsolódóan a használta, az idő alatt, míg zenei igazgatóként működött a Filharmonikusoknál.

(forrás: archives.nyphil.org)

0 Komment