Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Jordi Savall zenészként és emberként is elképesztő kisugárzással bír. Túl hetven éven, számtalan koncerten és felvételen, a gambaművész ugyanazzal az őszinteséggel és közvetlenséggel beszél a zenéről, amelyet a színpadról és lemezeiről is ismerhetünk. A historikus előadói gyakorlat egyik ma élő legnagyobb alakjával májusi zeneakadémiai koncertje előtt beszélgettünk.

fotó: Richard Perry / The New York Times

0 Komment

Leugrottunk Sopronba, átrándultunk Doborjánba (a továbbiakban Raiding), majd vissza Sopronba, épp mint Liszt 1840-ben. Jártunk a házban, ahol a Mester alig 204 éve megszületett. A budapesti Liszt Emlékmúzeum munkatársainak ez olyan, mint a Beatles-rajongóknak átkelni azon a bizonyos zebrán…

fotó: Török Miklós

0 Komment

Kötelezők röviden

Azoknak, akik lemaradtak az idei Ringről, vagy akik nem tudták végig követni a cselekményt...

Június 11. és 14. között négy egymást követő estén szólalt meg Wagner nibelung gyűrűje című tetralógiája a Budapesti Wagner-napokon. Azonban a zeneirodalom legszövevényesebb kapcsolatrendszerével és legbonyolultabb szüzséjével bíró alkotását is össze lehet foglalni két és fél percben. Nem hiszitek? Hát, kapaszkodjatok!

Playliszt

0 Komment

Új dolog indult: a Hermina Galéria indult, szép, zöld. A név ugyan némi ravaszságot sejtet, tekintve, hogy a Hermina úttól egy saroknyira lévő Hungária körúton van a hely, megnehezítve a laikusok dolgát (jó, Hungária Galéria már mégse legyen), de ez a bájából nem vesz el. A Hermina Galéria megnyitója - ZENEKÉP koncert és kiállítás.

0 Komment

"Auferstanden aus Ruinen…" - szólt a néhai NDK (1949-1990) Johannes R. Becher által költött, majd Hanns Eisler által megzenésített himnusza. A dallam nagyobb karriert futott be, mint a vers (jóllehet mindkettőt a plágium vádjával illették): a "Deutschland, einig Vaterland" ("Németország, egységes haza") sor miatt az NDK-himnuszt énekelni nem - csupán hangszeren előadni - lehetett… A "korlátlan lehetetlenségek országában" (ahogyan mesterségesen létrejött hazájukat a "keletnémet" polgárok keserű iróniával nevezték) ez a képtelenség sem számított abszurdnak. Lehetséges volt viszont a drezdai operaház újjáépítése eredeti pompájában, negyven évvel az 1945. február 13-i pusztító bombatámadás után. A három évtized múltán is régi-új fényében ragyogó Semperoper most megint egyszer Carl Maria von Weber (1786-1826) A bűvös vadászával (Der Freischütz) figyelmeztet a háborúk ma is kísértő szellemére.

0 Komment