Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Várjon Dénes és Simon Izabella május 7-én újra közös koncertet ad a Zeneakadémián. A zongorista házaspárral a négykezes intimitásáról, a műsor összeállításáról, barátságokról és tervekről is beszélgettünk.

Simon Izabella és Várjon Dénes (fotó: Felvégi Andrea)

0 Komment

Beszéljünk kicsit az improvizációról…

Balázs János és Lajkó Félix

0 Komment

Forrest Gump barátja, BB hosszasan meséli Forrestnek, mennyi féle rákból készült ételt ismer. Én nem bocsátkoznék ekkora listázásba, csupán néhány, piano-típusokról szóló gondolatot szeretnék megosztani, amelyek David Fray játéka kapcsán jutottak eszembe. De induljunk kicsit messzebbről…

David Fray

0 Komment

Várjatok egy kicsit… hol is kezdjem… Tudjátok, nehéz általánosan beszélni olyan hangversenyről, amely zenei stílusát tekintve más és más és teljesen más darabokból áll össze. Talán nem is szükséges; mondjuk azt, hogy április 28-án este három koncerten voltam a Zeneakadémián, amelyeken végig a Musiciens Libres és az Anima Musicae együttesek játszottak.

Horváth Balázs és a ML (fotó: Zeneakadémia / Felvégi Andrea)

0 Komment

Astor Piazzolla az argentin és az uruguayi nagyvárosi folklórra - ami többféle táncból áll, de az egyszerűség kedvéért beszéljünk "csak" a tangóról - úgy tekintett, mint Stravinsky vagy Bartók a népzenére: olyan önálló, a maga nemében teljes zenei nyelvként kezelte, melyen termékeny párbeszédet lehet folytatni a nyugati zene tradíciójával, mely képes integrálni a klasszikus zene műfajait, kompozíciós technikáit, formaelveit. Piazzolla a tangó-elemekből többrétegű, komplex és árnyalt zenei jelentésű, nagy ívű kompozíciókat alkotott, melyek azonban minden pillanatban képesek voltak megőrizni a tangó eredeti tánc-funkcióját és populáris hangvételét. Ezen a nyelven meg lehetett szólalni egy slágerdal, de egy versenymű vagy egy zenetörténeti parafrázis keretei között is. S nem mellesleg: Piazzolla muzsikája maga is folklorizálódott.

Láng Annamária (fotó: Puskel Zsolt)

0 Komment